webkwestie

Kind in de Tweede Wereldoorlog

Beoordeling

Wil je weten waarop je leraar je opdrachten beoordeeld? Dat kun je hieronder bekijken.

TAAK 1

De voorkennis die in het woordweb is ingevuld is realistisch en het woordweb is overzichtelijk.

De Loesje-tekst die de leerling gemaakt heeft is origineel, kort en krachtig en niet kwetsend.

De leerling heeft gezorgd voor een nette, duidelijke opmaak.

TAAK 2

De tijdbalk bestaat uit 10 of meer belangrijke gebeurtenissen.

De leerling heeft de gebeurtenis kort en krachtig beschreven met de datum erbij.

De tijdbalk is chronologisch opgebouwd en ziet er verzorgd en netjes uit.

TAAK 3

De krant bestaat uit 2 pagina’s met belangrijke gebeurtenissen van de tijdbalk.

De leerling heeft gelet op spelling, gebruik van hoofdletters en interpunctie.

De leerling heeft gezorgd voor een nette, duidelijke opmaak.

TAAK 4

De leerling heeft duidelijk beschreven wat de Hongerwinter was en over het eten dat wel en niet verkrijgbaar was.

De leerling heeft duidelijk beschreven wat honger is en wat het met je lichaam doet.

De leerling heeft twee menukaarten gemaakt, met elk een duidelijke verwijzing naar de tijd waar de menukaart uit stamt.

TAAK 5

Het fotoverslag bestaat uit voldoende (minimaal zes) foto’s van goede kwaliteit.

De bijschriften bij de foto’s geven genoeg goede informatie.

De opmaak van de pagina’s is verzorgd.

TAAK 6

De leerling heeft voldoende aanvullende informatie gezocht en deze informatie gebruikt in de opdracht.

De leerling heeft een stripverhaal van minimaal 6 plaatjes gemaakt, waarin een duidelijke opbouw aanwezig is.

De teksten in het stripverhaal geven genoeg goede informatie.

TAAK 7

De leerling laat in een woordweb duidelijk zien wat hij of zij geleerd heeft door het maken van de opdrachten uit deze webquest.

Het gedicht heeft een passende, symbolische inhoud

In het gedicht is gelet op spelling en interpunctie

Het monument heeft een passende, symbolische uitstraling

In de tekening is gelet op passend kleur- en vormgebruik.

EINDTAAK

Het verhaal heeft een goede, duidelijke opbouw.

De hoofdpersoon in het verhaal is goed overdacht; de informatie uit de voorbereidende opdrachten is goed gebruikt in dit verhaal.

De leerling heeft gelet op spelling, gebruik van hoofdletters en interpunctie.